Spíkri

Bryce Johnson (USA)

Bryce Johnson (USA)

Inclusive Lead, Product Research & Accessibility / Microsoft

Bryce Johnson sa venuje dizajnovaniu technológie a zážitkov pre znevýhodnených hráčov. Ako člen Xbox Teamu sa podieľal na tom, aby sa začali rozvíjať projekty s inkluzívnym dizajnom prispôsobené pre znevýhodnených používateľov. Bryce bol súčasťou viacerých tímov v rámci Microsoftu, ktoré vyvíjali technológie pre znevýhodnených hráčov na Xbox One, vrátane Copilota. Bryce je členom tímu, ktorý vyvíja Xbox Adaptive Controller. Momentálne sa usiluje o to, aby všetky nové zariadenia Microsoftu boli navrhované a konštruované inkluzívne.

SightlessKombat (Veľká Británia)

SightlessKombat (Veľká Británia)

Accessibility Consultant, Advocate and Content Creator

SightlessKombat sa venuje recenzovaniu mainstreamových videohier i videoherného hardvéru a má vlastný Youtubový kanál venovaný videohrám z perspektívy nevidiaceho hráča. Ako konzultant pre dostupnosť médií znevýhodnenému publiku spolupracoval s viacerými štúdiami a pomáhal im vylepšiť produkty a vyvíjať nové funkcie ako napríklad HUD Volume Slider, ktorá sa prvýkrát použila v hre Killer Instinct Season 2 alebo Fabricator Ping do hry Gears Of War 4. V roku 2017 SightlessKombat získal štipendium od Winston Churchill Memorial Trust (WCMT).

Helios Moreau (Francúzsko)

Helios Moreau (Francúzsko)

Freelance UX Designer & User Researcher

Helios získal titul Master v odbore Ergonómia na ENJMIN (Francúzska národná škola videohier a interaktívnych médií). Rok sa venoval vývoju zvukovej hry Alt-Frequencies pre štúdio Accidental Queens. Ako výskumník používateľských skúseností a UX designer mal za úlohu prispôsobiť hru tak, aby bola dostupná nevidiacim a slabozrakým používateľom. Zároveň dohliadal na to, že každé dizajnérske rozhodnutie je v súlade s počiatočným plánom – sprístupniť hru čo najväčšiemu množstvu hráčov.

Johanna Pirker (Rakúsko)

Johanna Pirker (Rakúsko)

Computer Scientist / Graz University of Technology

Dr. Johanna Pirker je počítačová vedkyňa, ktorá sa špecializuje na výskum a vývoj videohier a na výučbu v tejto oblasti. Má dlhoročné skúsenosti s dizajnovaním, vývojom a hodnotením videohier a VR hier. V oblasti videohier začala pracovať ako QA tester pre EA. Na prelome rokov 2011 a 2012 začala pracovať ako výskumník a vývojár VR zážitkov na Massachusetts Institute of Technology. V súčasnosti vyučuje vývoj digitálnych hier na TU Graz a zameriava sa na výskum hier, pričom sa špecializuje na umelú inteligenciu, interakciu človeka s počítačom, dátovú analýzu, a VR technológie.

Marta Fijak (Poľsko)

Marta Fijak (Poľsko)

Lead Game Designer / 11 bit studios

Vzdelaním biologička a počítačová vedkyňa, herná dizajnérka z čistej lásky. Má fixáciu na aplikovanie skriptov na všetko a na dizajnovanie mechaník, ktoré vyvolávajú emócie. Pracovala na koncepcii ľudského spoločenstva v hre Frostpunk. Momentálne pôsobí ako lead game dizajnérka v 11 bit studios.

Dávid Ringeisen (Maďarsko)

Dávid Ringeisen (Maďarsko)

Lead of Previsualization / Digic Pictures

Dávid je režisér a šéf previzualizácie v budapeštianskej produkčnej spoločnosti Digic Pictures. Od malička študoval umenie a získal titul Master v odbore animácia na Univerzite výtvarného umenia Moholy-Nagy v Budapešti. Absolvoval s krátkym 3D animovaným filmom Paper World, ktorý získal mnohé ocenenia. Hneď po skončení štúdia v roku 2012 sa David zamestnal v štúdiu Digic, kde sa podieľal na tvorbe videoherných trailerov ku hrám Assassin’s Creed, Uncharted, Witcher III a režíroval trailery a cutscene sekvencie k hrám Call of Duty, Destiny a League of Legends.

Tom Kail (Veľká Británia)

Tom Kail (Veľká Británia)

Game Developer / Inkle Studios

Tom je developer v nezávislom videohernom štúdiu Inkle, zameranom na príbehové hry, ktoré sa preslávilo najmä titulmi 80 Days a Heaven’s Vault. Nič ho nezastaví na ceste za tajným klenotom Jorju. Plánuje ho použiť ako šošovku na zacielenie ničivého super lejzrového lúča, pomocou ktorého ovládne vesmír.

Michael Frei (Švajčiarsko)

Michael Frei (Švajčiarsko)

Game Designer / Playables

Michael Frei vyštudoval animáciu na HSLU – Vysokej škole výtvarných umení v Luzerne a v roku 2015 bol jedným zo zakladateľov spoločnosti Playables. Zviditeľnil sa najmä dvoma oceňovanými animovanými filmami „Not About Us“ (2012), ktorý sa premietal okrem iného na festivaloch v Annecy, Badene, Tallinne a Lipsku, a „Plug & Play“ (2013), ktorý bol veľkým festivalovým hitom a získal mnoho medzinárodných cien.

Mario von Rickenbach (Švajčiarsko)

Mario von Rickenbach (Švajčiarsko)

Game Designer / Playables

Mario von Rickenbach je dizajnér a kreatívny technológ, ktorý žije a pracuje v obskúrnej krajine menom Švajčiarsko. Má široké pole pôsobnosti, no orientuje sa hlavne na videoherný dizajn, programovanie, grafický dizajn a animáciu. Zaujíma ho predovšetkým tvorba, ktorá spája dizajn a umenie s technológiou. Získal viaceré ocenenia za hry Plug & Play, Mirage, Krautscape, Drei a Rakete.

Jaroslav Švelch (Česko)

Jaroslav Švelch (Česko)

Postdoctoral researcher / University of Bergen, Charles University

Jaroslav Švelch je vedec a pedagóg v odbore herných štúdií, autor knihy Gaming the Iron Curtain: How Teenagers and Amateurs in Communist Czechoslovakia claimed the Medium of Computer Games (MIT Press, 2018). Dlhodobo sa zaoberá históriou počítačových hier v Sovietskom bloku. Momentálne pôsobí ako výskumník na Univerzite v Bergene v Nórsku, kde pracuje na projekte o monštrách a obludách v počítačových hrách. Vyštudoval všeobecnú lingvistiku, prekladateľstvo a mediálne štúdiá na Univerzite Karlovej. V rokoch 2007-2008 pôsobil ako hosťujúci výskumník na oddelení Comparative Media Studies na Massachusetts Institute of Technology; v roku 2012 absolvoval stáž v Microsoft Research New England. Publikoval v domácich i zahraničných vedeckých časopisoch a v antológiách pre vydavateľstvá ako Oxford University Press a Bloomsbury. Na počítači sa hrá od polovice osemdesiatych rokov, kedy prvýkrát vstúpil do výpočtového strediska národného podniku Solo Sušice, kde jeho otec pracoval ako programátor.

Peter Nagy (Slovensko)

Peter Nagy (Slovensko)

CEO / Games Farm

Peter Nagy je v súčasnosti jedným z najskúsenejších ľudí na Slovensku z herného priemyslu. Pracoval v najrôznejších pozíciách, najmä ako producent pre niekoľko desiatok produktov a spolupracoval s mnohými spoločnosťami v hernom priemysle po celom svete, vrátane spoločností ako Activision, Ubisoft, Valve, GOG, Dreamcatcher, Kalypso Media, bitComposer a ďalšími. Peter Nagy prednáša o svojich aktivitách a súčasných a ukončených projektoch na podujatiach ako sú Anča Fest, GameExpo a Anime Show, Game Development Session, Central European Conference a na inštitúciách ako Fakulta Riadenia a Informatiky Žilinskej Univerzity, Prírodovedecká Fakulta UPJŠ a iné.

Andrej Vojtáš (Slovensko)

Andrej Vojtáš (Slovensko)

CEO / Poetic Studio

Andrej Vojtáš je zakladateľ nezávislého herného štúdia Poetic, ktoré sa zameriava hlavne na príbehové videohry. V súčasnosti vyvíjajú debutový projekt Sacred Fire, inovatívnu psychologickú rolovú hru. Hra inšpirovaná stolovými hrami na hrdinov a knižkami, kde si môžete vybrať príbeh, kladie dôraz na hráčovu voľnosť rozhodovania a pravdepodobnosť úspechu postavy vyhodnocuje podľa jej citového rozpoloženia. Andrej v štúdiu Poetic pôsobí ako videoherný dizajnér, scenárista a dizajnér postáv, takže je vysoko pravdepodobné, že popri písaní tohto textu na pozadí dolaďoval nastavenia renderingu počítačom generovaných vlasov.

Hostia

Mária Rišková (SK)

Mária Rišková (SK)

Director / Slovak Design Center
Jozef Kovalčík (SK)

Jozef Kovalčík (SK)

Director / Slovak Arts Council
Marián Ferko (SK)

Marián Ferko (SK)

President / Slovak Game Developers Association

Pavel Barák (CZ)

Pavel Barák (CZ)

Chairman / Czech Game Developers Assciation
Pavol Buday (SK)

Pavol Buday (SK)

Bizdev Ninja / Reboot Develop
Filip Fischer (SK)

Filip Fischer (SK)

CEO / Charged Monkey
Marek Ježo (SK)

Marek Ježo (SK)

Managing partner / Blue Faces
Ľubomír Timko (SK)

Ľubomír Timko (SK)

CEO / Rembrosoft
Tomáš Danay (SK)

Tomáš Danay (SK)

Animator, director / Blue Faces
Ján Kožlej (SK)

Ján Kožlej (SK)

CEO / Hemisféra
Matej Held (SK)

Matej Held (SK)

Founder / Hemisféra
Palo Kidala (SK)

Palo Kidala (SK)

Hardware Collector
Stanislav Hrda (SK)

Stanislav Hrda (SK)

Game Developer / Sybilasoft
Boris Zápotocký (SK)

Boris Zápotocký (SK)

Game Developer / Car Puzzler
Roman Vizváry (SK)

Roman Vizváry (SK)

Hemisféra
Martin Engler (SK)

Martin Engler (SK)

Hemisféra
Matej Rábek (SK)

Matej Rábek (SK)

Hemisféra
Peter Račko (SK)

Peter Račko (SK)

Hemisféra
Martin Bačo (SK)

Martin Bačo (SK)

CEO / Fishcow Studio
Ivan Kozmon (SK)

Ivan Kozmon (SK)

Game Designer, Animator / Brodir
Tomáš Pekarovič (SK)

Tomáš Pekarovič (SK)

Aj ty v IT
Mátyás Csernák (SK)

Mátyás Csernák (SK)

CEO / Grand Beats Production
Tomáš Zlámal (SK)

Tomáš Zlámal (SK)

Sound designer / Grand Beats Production
Jan Kadanec  (SK)

Jan Kadanec (SK)

Creative Audio Director / Grand Beats Production
Robert Bruckmayer (SK)

Robert Bruckmayer (SK)

Composer / Grand Beats Production
Barbora Dančová (SK)

Barbora Dančová (SK)

Aj ty v IT
Jozef Starúch (SK)

Jozef Starúch (SK)

Eastworks / Project Manager
Martin Ilčík (SK)

Martin Ilčík (SK)

Founder / CESCG Expo
Dalibor Bartoš (SK)

Dalibor Bartoš (SK)

Game Developer / DExUS
Rastislav Polenkovič (SK)

Rastislav Polenkovič (SK)

Game Developer / Volcani.cc
Matej Vančo (SK)

Matej Vančo (SK)

Game Developer / Struct9
Lukáš Sedlák (SK)

Lukáš Sedlák (SK)

Game Developer / Volcani.cc
Erik Vinclav (SK)

Erik Vinclav (SK)

Game Developer / Loria
More coming soon...

More coming soon...

This post is also available in: Angličtina